EastMedia 2022 – relacja

Piąta edycja EastMedia zgromadziła ponad 150 uczestników na sali…
i drugie tyle na liście rezerwowej. Podczas tegorocznej konferencji wystąpiło 8 prelegentów
z prezentacjami dotykającymi szerokiego spektrum zagadnień marketingu internetowego.

Spora dawka merytorycznej wiedzy z zakresu social mediów i e-commerce. Ciekawi ludzie i bardzo dobry start dla nowych relacji ze spotkań przy kawie.
Dzięki Dagmarze Pakulskiej na nowo odkryłam potencjał LinkedIn.

Czekałem na prezentację Wojciecha Biendzio i oczywiście nie zawiodłem się. Ale Grzegorz Powichrowski otworzył mi oczy na kwestie bezpieczeństwa – zdecydowanie skorzystam z jego porad. Bardzo ciekawe było spotkanie z Dagmarą Pakulską, przekonała mnie – zaktualizuję swój profil na LinkedInie i zacznę z niego korzystać.

Sporym odkryciem był panel Justyny Brzezińskiej i jej Komunikacyjne ABC.

To tylko niektóre z komentarzy, jakie otrzymaliśmy po tegorocznej edycji EastMedia. Podsumujmy zatem, co się działo.

Konferencję rozpoczął Grzegorz Powichrowski z CPTI Sp. z o.o., który opowiedział o zagrożeniach w cyberprzestrzeni, najczęściej popełnianych błędach przez użytkowników oraz o tym, jak skutecznie chronić się przed atakami. Czy wiedzieliście, że w Polsce tylko w tym roku zanotowano o 182% więcej ataków niż jeszcze rok temu! A czy wiecie, że większość z nich udało się przeprowadzić głównie z powodu braku świadomości użytkowników? A odpowiednie zabezpieczenie danych wcale nie jest ani skomplikowane, ani kosztowne!

Następna prezentacja poświęcona była błędom w reklamach Google. Tutaj wiedzą ekspercką podzielił się z uczestnikami konferencji Kacper Duras. Opowiedział on o optymalizacji wydatków, zwiększeniu efektywności podejmowanych działań, a także o tym, jak skutecznie lojalizować klientów. Kacper poruszył również tematykę znanych wszystkim „ciasteczek” i regulacji prawnych w tym zakresie.

Kolejną ekspertką była Justyna Brzezińska z Glosel sp. z o.o. sp. k. (Taniaksiazka.pl i Bee.pl). Bazując na swoim bogatym doświadczeniu, Justyna opowiedziała o jej osobistym komunikacyjnym ABC, czyli: Analizie konkurencji, Bacznym poznaniu klienta i Celu komunikacji. Justyna podzieliła się konkretnymi tipami, z których korzysta w codziennej pracy. Dotyczyły one m.in. badania działań konkurencji, angażowania klienta oraz celowania prowadzonej komunikacji.

Wystąpienie Dagmary Pakulskiej poświęcone było platformie LinkedIn i perspektywom rozwoju tego medium w 2023 r. Dagmara podkreślała wielowymiarowy potencjał LinkedIna – rekrutacyjny, informacyjny, marketingowy, sprzedażowy i networkingowy. Aby w pełni z niego korzystać, należy przestrzegać konkretnych zasad związanych z prowadzeniem własnego konta na tej platformie, a mianowicie zadbać o sposób autoprezentacji, tworzyć sieć kontaktów i być aktywnym.

Tuż przed przerwą Kacper Zdunek z ClickInStory opowiedział o wciąż rozwijającej się dziedzinie influencer marketingu. Opowiedział o najczęstszych błędach popełnianych przy współpracy z influencerami, przedstawił zasady doboru influencerów do własnych przedsięwzięć reklamowych i zaprezentował wiele możliwych świadczeń oferowanych przez influencerów.

Wojciech Biendzio z Bien Agencji poświęcił swoją prelekcję zagadnieniom, które mają podstawowe i kluczowe znaczenie dla powodzenia działań marketingowych w środowisku Meta Ads, a często są pomijane. Wojtek podzielił się kilkoma sposobami określania i tworzenia grup docelowych, które będą dobrze dopasowane do reklamowanego produktu lub usługi.

W następnej prezentacji Adam Duda z Automation House opowiedział o możliwościach, jakie niesie ze sobą automatyzacja procesów marketingowych. Dowodził, że umiejętność korzystania z botów, API i automatyzacji to dodatkowa przewaga konkurencyjna firmy.

Na zakończenie Michał Gąsowski, właściciel agencji Gansa.pl, w prezentacji pod intrygującym tytułem „Szczęście sprzyja przygotowanym” szczegółowo omówił proces tworzenia firmowych stron www, podkreślając rolę, jaką do odegrania ma w nim zleceniodawca.

Wydarzenie prowadził Jan Jankowski, znany i ceniony ekspert w zakresie social mediów, który dzielił się również mniej znanymi i często zabawnymi anegdotami dotyczącymi występujących prelegentów.

Konferencja została sfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu “Platforma startowa dla nowych pomysłów Hub of Talents 2”, który wspiera osoby z pomysłem na innowacyjny biznes. Celem projektu jest stworzenie na obszarze woj. podlaskiego korzystnych warunków dla powstawania i rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw, poprzez realizację profesjonalnego programu inkubacji startupów.

Organizatorem konferencji EastMedia jest Białostocki Park Naukowo-Technologiczny.

Partnerami wydarzenia była Bien Agencja oraz Hampton by Hilton Białystok, a patronatów medialnych udzielili NowyMarketing, Mam Startup, Marketer+, BiałystokOnline.pl oraz Polskie Radio Białystok.